...egyszer volt....

Találtam pár régi képet. Érdekes dolog hogy a családunkban viszonylag sok fotó, (mármint a hagyományos papír) született a 70-es 80-as években, de a család autói valahogy lemaradtak ezekről. Csak néhány a háttérben felbukkanó járgányt leltem a fényképes fiókban.
Az első kép valamelyest kivétel, hiszen a képen szinte csak autók vannak.
Lássuk csak az előtérben Nagyapám VW T1-e. Gyakorlatilag fizetség gyanánt került a tulajdonába.
Egy zöldséges ismerőse tanyáját, földjeit gondozta egy ideig, és a T1 volt a "fizetés".
Sajnos a busz már ekkor sem volt a legjobb állapotban, (a70-es évek második feléről beszélünk) Vannak emlékeim némi Balatoni utazásokról ezzel a busszal, de lényegében "VW schufni"-ként fejezte be földi pályafutását az udvarban. Kb a kép készítésének idején lehetett a sufni avató ünnepség. (1, maximum 2 évet tudta csak használni rendeltetés szerűen)
Pár emlék azért megmaradt  belőle.  ..például az orrán virító VW embléma, felirat  indexek, ...R.I.P.

        Mögötte a Sárga 100-as Skoda, ami a szintén sárga 1000MB-t váltotta. Ehhez az autóhoz is fűződik balatoni élmény, (Szárszó után a jobb hátsó kerék megelőzte az autót!!) . Az 1000MB "nyaralóépítő" autó volt. Egy ilyen útról hazaérve talicskával a tetőn lendületből beállt a nagyapám a garázsba..... :)
némi esztétikai károsodást szenvedett az 1000MB és a talicska is!

       Egészen hátul pedig nagyapám Varszavája látható. Na erről semmi emlékem nincs!!! :D

Ez már a 80-as évek! Csehszlovákia valahol a Tátrában egy kempingben. Nyilvánvalóan a fotó nem az autóról készült csak valami szerencsés véletlen jóvoltából került a képre, családom hölgy tagjai és az "édibédi" házikók mellé.
Igen ő egy VW TypIII.-as 1967-ből! A gömbölyű csomagtértetős, csapott hátú TL verzió.
Gyakorlatilag ebben a járgányban nőttem fel, azt hiszem komoly szerepe van a megbogarasodásomban.
Érdemes megfigyelni a 80-as években oly jellemző (hungarian-look) hiánygazdaság erdményezte kiegészítőket! Az alumínium tetőcsomagtartót nem is nagyon említem hiszen az a Kárpát Medencétől nyugatra is megjelent a hasonló járgányokon, természetesen jobb minőségben.
Ezen a fotón nem látszik a lökhárító, pedig tanulságos. Fekete! Műanyag! és Skoda! Ez akkor nagyon jól nézett ki mert: 1: nem volt hozzá eredeti. 2: nem is kellett volna mert ez a műanyag sokkal modernebb!!! :)
A fém díszlécek helyén pompázó vastag gumicsíkot, valamint a hihetetlen minőségű műanyag tükröket ne feszegessük. Utóbbiakat feszegette a menetszél, olyannyira, hogy 100-as tempó felett egyszerűen "becsukódtak". ...hiába mi már akkor sebességfüggő aerodinamikai eszközökkel szereltük fel autóinkat!! :D


...na ezen a képen megfigyelhetőek a fent említett fekete műanyag lökhárítók. (esküszöm még most is tetszik! persze az eredeti az sokkal szebb, de ez akkor hibátlan megoldás volt!! :) )
...természetesen az orráról a VW jelet valaki megfújta...
Eme fotográfia szintén egy Csehszlovák kempingben készült, ha jól emlékszem valahol a Csorba tó környékén. A fotón én is felfedezhető vagyok "sport felszerelésben" egy kiváló, saját faragású túrabottal, Édesanyám társaságában.
Ez időtájt történt egy párbeszéd két "csehszlovák"-magyar gyerek közt egy pihenő alkalmával, miközben a TypIII-at nézegették:   (gyerek 1).: "Milyen kocsi ez?"
                                   (gyerek 2).: "...hát az eleje Skoda, a hátulja nem tudom mi!"
:)
(..ha jól tudom a Skoda 1000MB megjelenésekor a VW be is perelte a Skodát.)


...egy nagy ugrással előre az időben a 90-es évek végére! Ez az első bogaram! ..és a keresztfiam! :)
...de ez egy másik blog jegyzet lesz.

Megjegyzések