Pillangó

Nem a rovarokról szeretnék elmélkedni, sőt nem is a klasszikus Henri Charriére regény elemzésével próbálkozom az alábbiakban (mondjuk azt hiszem ezeket senki nem is várta tőlem), maradok a '66-osom alkatrészei között.

Lehet, hogy sokkal érdekesebb volna ha a Charriére regénnyel foglalkoznék, de bízom benne, lesznek olyanok akiket ez is érdekelni fog.
Az összeszerelés folyamata végre beindult, bár nem szélvész  gyorsasággal. Elvileg az áprilisi rajzásig simán össze lehetne rakni a gépet, de nem vagyok biztos benne, hogy addigra összeáll.
Leginkább az ilyen sziszifuszi munkák miatt.... Aki nem először csinál ilyet annak nyilván gyorsabban megy, de most kivételesen nem a gyorsaság az elsődleges tényező nálam... asszem öregszem! :)
Szóval a  pillangó ablakok.. A majdnem 50 év nem haladt el nyomtalanul mellettük sem. Alapvetően jó állapotban vannak, de közelebbről megnézve szinte az összes gumi alkotóelemet cserélni kell rajtuk. Kölyök korom óta rajongok a bogarakért, lassan 20 éve aktívan bogarazom, de igazán alaposan most foglalkoztam először ezzel az alkatrésszel.

A cserélendő részek:
- Az első nagy gumi tömítés
- A hátsó függőleges gumicsík (ebből épet eddig még nem láttam)
- Az ablakfilc (nem azonos az ajtókeretben lévővel)
- 1 pár specko szegecs

Általában így néznek ki a gumi alkatrészek 50 év után,  megkeményedve, repedezve, szakadtan, festékesen.... nagyon ritka hogy ennyi idő után ezeket nem kell cserélni. ...és manapság nem is olcsó mulatság egy ilyen móka. Az új gumik élettartamára nagyon kíváncsi leszek, a puhaságuk nagyon tetszik, de a méretekkel akad probléma itt is. Az első íves gumi úgy viselkedik mint az új ajtó tömítések, nem lehet teljesen behajtani az ablakot a zár nélkül. Ha pedig bezárjuk alul a zárat, az alját behúzza a teteje viszont eláll kissé.... :(
No ezzel még nem tudom mit kezdek, de valamit ki kell találni rá. Furcsa volt hogy roncsolás mentesen nem lehet kicserélni ezt a gumit, hiszen az ablak felső felfogatásánál lévő szegecset le kell fúrni. Természetesen a bogaras boltokban lehet kapni "speciális" szegecset alátéttel párban egy ezresért!!!!!!! Ha egy kicsit több időm lenne és utána néztem volna csavarboltban szerintem pont a tizedéért megvehettem volna.... no igen a lustaság drága!! :)
Szóval először kikapirgáltam az ablakfilcet, utána kijött a hátsó függőleges tömítés ami nincs ragasztva, csak beillesztve a profiljába. Utána szegecs fúrás, üvegkivétel. Na ilyenkor lehet alaposan letakarítani, a festett nem látható részeken előforduló rozsdásodást eltüntetni, újrafesteni, majd fordított sorrendben összerakosgatni, a filcet beragasztani, méretre vágni, beszerelni, örülni... :)







..ablakfilc élt 47 évet... 
 A felső szegecs.


 A keret kiürítve


 Az új kissé feszes gumi a helyén....

jól láthatóan még kell igazgatni...

A friss ablakfilc
 Az új szegecs. A forma nem olyan mint a régié, viszont rohadt drága!! :)
 Vajon meddig bírja??

Megjegyzések