Fortepan ...pillanatképek a magyarországi bogarak történetéből

Ezt a szép tavaszi hétvégét munkával töltöm. Sajnos nem a garázsban, de a koncertek alatt van időm a neten nézelődni. Ezeket a gyöngyszemeket a fortepan.hu-n találtam. Esetleg valaki ráismer a család féltett kicsére?? Kicsi az esély, de ki tudja... :)

1959. Balatoni komp, CB 53-__ ovál

1960. Bp. Népkötársaságútja (ma Andrássy). Warszava taxi, a túloldalon egy Warszava vagy Pobjeda és egy Tatra mögött egy '64-'66 közti bogár

Kékestető, 1962.  ...ez nem egy  öreg autó, az első index a '61-es modellévtől (1960 augusztus) van a sárvédő tetején.

CG 40-82, 1965. Ha stimmel a kép készítésének éve akkor ez is egy szinte új autó, hiszen a rendszámtábla világítás a '64-es modellévtől ('63 augusztus) lett széles.  :)

1966. Budapest Erzsébet híd budai hídfő.

1966. Mátraháza, SZOT üdülő

 1966, Budapest, Viola utca (IX ker.)  ...és egy szép ovál.

 1967. Buda, Műegyetem rakpart. ...és egy '63 Augusztus utáni bogár.

ismét a CG 40-82, ezúttal 1968. Bp. Keleti pályaudvar Baross tér.

1968. Nagymaros, T2 A

CO 04-__ 1969 Budapest Ifipark valószínűleg '63 aug. utáni autó (rendszám világítás, kerek gombos kilincs...

1969 Bp. XII. Lejtő utca, '67 utáni bogár és egy Renault. Érdekes a piros rendszám... fogalmam nincs ki használt abban az időben piros rendszámot... ...én valami külföldire tippelek.

1972. Bp. Clark Ádám tér ....szintén e Renault társaságában egy "állólámpás".

1972. Bp. Felvonulási tér. ...egy "after 67" ami talán spar model az első lökös alaján. Persze lehet, hogy csak egy kocc után ilyenre sikerült szert tenni a szocialista alkatrészpiacon... :)
A kép előterében egy bogár tető, de a vw-ken kívül is tele van csemegével.  pla  DS "cápa" a bogi mellett, a háttérben a "faros" Ikarusok, stb.


1972. ...valahol Magyarországon a "világbajnok VW" kállítási standja. szerintem nem a BNV. Kicsit sem ismerős az épületrészlet a háttérben és szobor sincs azon a területen.

1973. Bp. 7-es és M7 bevezető szakasza, Osztapenko kapitány szobrával. Előtérben egy fehér nagylámpás, export lökös bogi, a szobor magasságában pedig egy piros.

1973. valahol a Balatonon. ...egy akkor már több mint 20 éves bogár! 1952-től megjelent a pillangó ablak, ami ezen az utón nincs. Osztott hátsó ablak, a mi a képen nem igazán látszik, de az is lehet, hogy már "oválosították". mellette egy Opel (talán Kadett)és egy "ezerkettes", háttérben egy Moszkvics.

 1973 valahol Magyarországon egy megbontott '63 aug. előtti bogár, mellette egy Mercedes Benz 170

A végére 1-2 kép klföldről, csak az egy négyzetméterre jutó léghűtésesek arányának szemléltetése végett... :)

1959 Bécs "Traubisoda" :)

1968. Bécs,  két bogár és egy Karmann Ghia.

 1967. Olaszország, Lido di Jesolo, egy T2A és egy Karmann Ghia.

1969. Németország, egy gyönyörű Typ3 limo, mögötte egy TL (ilyenben nőtem fel! :) ) és még egy csomó bogár a parkolóban.

1960. Bécs, ezt csak azért mert szép kép, no és persze a Typ3 miatt is. :)


..és a végére egy kis családi történelem.
Nagypapi T1-e a hetvenes évek végén. "munkadíjként" kapta működő állapotban, pár évig még gurult, de sajnos sufniként végezte az udvarban a hetvenes években. pár alkatrésze még megvan.

CR 50-23 A '67-es Typ3 TL, amit szüleim 10 éves korában vásároltak Kaposváron. 1987-g szolgált, amikor is elég gatya állapotba került akaszni, és ékezett egy új DaciaTX :) ...na arról is lehetne sztorizni... :)   érdemes megfigyelni a fekete gumicsíkot, a műanyag tükröket, a műanyag Skoda lökhárítót.... szoci VW. :)

...no itt jobban látszik a Skoda lökös... Csehszlovákia, valahol az alacsony Tátrában a nyolcvanas évek elején.






Megjegyzések