Majdnem "melósautó"

...a héten majdnem "melósautó" lett a bogárból. Szerecsére csak a hét első két napján kellett az egyetlen működőként szaladgálni vele. Így utólag kimondottan jó volt! :)



történt ugyanis hogy miután a fábiát totálkárra tette egy pöcs a Budafoki úton, mindennappi használatba került a sógor 1.8-as Golf hármasa.




Már az elején öblös volt kissé a hangja, de napról napra rosszabbodott. Feri barátomnál alá néztünk, kiderült hogy a rezonátor megadta magát.

 Nem nagy probléma, a leömlőnél 4 csavar, a katalizátornál 3 csavar, az utángyártott olasz alkatrész 13ezer.... egy laza vasárnap délutáni szerelés. Na ezen a ponton tévedtem nagyot! Az első beszakadt csavarnál kellett volna abbahagyni és átmenni egy olyan műhelybe, ahol van akna és lehetőség a csavarok melegítésére.... nem így történt, 7 ből 7 csavar tört vagy szakadt.
Nem estem kétségbe, gondoltam fentről lekapjuk a szívósort, majd alóla a leömlőt, satupadon kiszedem a beszakadt tőcsavarokat, visszaszerelés, és hétfő reggel használható az autó.....
....csak röviden, a szívósor leszedése über cumi nagyon kicsi a hely, nem látni hogy hol és mennyi csavar tartja, és nem fér el akármilyen imbusz kulcs. persze mielőtt ehhez hozzáférnénk egy rakás próságot kell leszedni. Ha ez végre lejött, (nekem több óra volt hiszen először csináltam ilyet) következhetett a leömlő... mivel itt van hő rendesen a csavarok szintén nem indulnak... bele is tört kettő a hengerfejbe... :(

természetesen a fenti látvány csak fényképen vagy tükörből évezhető, hiszen a motor tűzfal felöli oldalán van...
Kiszedtem a leölmlőbe szakadt csavarokat, újravágtam a meneteket, de az összerakás itt megakadt... valószínűleg hengerfej levétel következik... gondoltam. Így bomlik meg a motor egy egyszerű kipucső csere közben... :(

...egy kis adalék: az utángyártott cucc 4 cm-el rövidebb mint az eredeti, de ezt a katalizátorra talán tudom kompenzálni...




Szerencsére nem így történt. Laci barátom áthozta a CO-ját, amivel sikerült 8-as csavarokat hegeszteni a beszakadt tőcsavarokra, és azok ki is jöttek, viszonylag simán. Ez így leírva nagyon egyszerűen hangzik de amikor nem látod az alkatrészt, csak tükörben, és nagyon kicsi a hely....



Jöhetett a tőcsavar gyártás majd az összerakás.
Alul az eredeti, fentről lefelé a folyamat...

Tömítések, kipu paszta, leömlő a rezonátor csővel kinn összeszerelve, mehet az összerakás. Ez a rész nagyon jól haladt, rendesen élveztem, az elmúlt két nap szívásai után. :)




...Jöhet a szívósor... a hűtőviz átvezetéshez vettem egy új tömítést mert a régi nagyon szétmálott.



Érdekes módon így hogy tudtam mire számítsak, nagyon gyorsan ment az összerakás. Indítás után elmentem egy mosóba, (ráfért már az autóra) és a motorteret is kitrágyáztam kicsit. Pofás kis járgány lett ismét... :)


előtte:

Utána:



...és a törmelék: :)

Megjegyzések