Felújított eredeti, vagy új?

Egyértelműen az előbbi. ..mármint ha bogár alkatrészekről beszélünk. Persze itt is vannak kivételek szép számmal, amikor az elöregedett gumi alkatrésekkel nem lehet semmit kezdeni, viszont az újak minősége élet tartama, meg sem közelíti az eredetiét a legtöbb esetben.
Próbálok én is vissza adni valamit a kicsontozott szétvágott donorokból. minden apró csavart, lemezkét gyűjtögetünk, és ha időnk engedi (na ez nagyon ritka!) akkor csiszolgatás, tisztítás, felületkezelés.
Persze az esetek nagyobb részében bontottan kerül az alkatrész az új gazdához, de a legjobb amikor sikerül valamit újkori állapotára feljavítani, vagy legalábbis azt megközelíteni.
Ma is ilyesmivel piszmogtam pár órát. Na ez nem a gyorsan keressünk sokat a használt alkatrészen kategória!
..egyenként minden oldalról rozsdátlanítani, csiszolni a cuccokat, utána még egy kicsit "polírozni" is esetleg, (hogy a horgany szebb legyen) mindezek után elballagni a galvanizálóhoz, és vissza... ezt általában csak a saját autójával csinálja meg a bogaras, de amikor szomorú kupacban látom a bontott rozsdás csavarokat, mindíg késztetést érzek egy pár órát eltölteni "értelmetlen" piszmogással.

A "bontott" állapot:

Drótkorong előtt:
 egy oldal rozsdátlanítva:

 Így talán nem kerülnek még ócskavasba:

Alváz csavar "alátét":
 kontraszt csiszolás közben:

 Galván után:

Még galván előtt a '66-os apróságai.


Az ex '68-asom alkatrészei beépítés előtt:




...és egy kis csemege:
Erre a generátorra a bontóban így leltem rá:

Darabokra szedtem, esztergálás, csapágyak, csiszolás, polírozás, galvanizálás, szinterezés, és már készen is van! :)

Szóval nem rentábilis, ésszerűtlen, de jó csinálni!! :)

Megjegyzések